Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:42:47+01:00
Za czasów Jezusa ich zadaniem było sciaganie nalezynyc podatków z ludzi. Niestety, często byli nieuczciwi i zabierali wieksze niż naleleżne kwoty.
3 2 3
2010-01-06T02:04:08+01:00
Celnicy za czasow Chrystusa byli poborcami podatkowymi. Zydzi gardzili nimi, bo byli na sluzbie Rzymian, do tego ich pozycja bardzo czesto czynila z nich skorumpowanych, bezwzglednych urzednikow panstwowych. Generalnie celnicy byli stawiani na rowni z grzesznikami i prostytutkami, uwazani byli czesto za 'nieczystych', niegodnych wchodzenia do swiatyn i brania udzialu w obrzedach religijnych. Jednym z nich byl Mateusz - zwierzchnik celnikow z Kafarnaum, pozniej jeden z apostolow, obecnie uznawany za patrona Sluzby Celnej.
1 5 1