Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:50:19+01:00
A)
Pierwsza liczba: x
Druga liczba: x+1
Trzecia liczba: x+2

x+x+1+x+2=126
3x+3=126
3x=126-3
3x=123
x=41
x+1=42
x+2=43
Odp. Szukane liczby to 41, 42 i 43.

b)
Pierwsza liczba: x
Druga liczba: x+1
Trzecia liczba: x+2

x+x+1+x+2=451
3x+3=451
3x=448
x=149 1/3
x+1=150 1/3
x+2= 151 1/3
Odp. Warunków tego zadania nie spełniają liczby naturalne.



30 4 30
  • Użytkownik Zadane
2010-01-05T21:53:32+01:00
A) n - liczba nautralna
n + 1 - kolejna l.n.
n + 2 - kolejna l.n.
suma = 126
n + n+1 + n+2 = 126
3n = 126-3
3n= 123 | :3
n =41
Trzy kolejne liczby to 41, 42, 43

b) to samo:)
n
n+1
n+2
n + n+1 + n+2 = 451
3n+3 = 451
3n =451-3
3n =448 | :3
n = 149 ⅓

Więc tutaj masz błąd, bo to nie jest liczba naturalna....[czyli całkowita nieujemna...]

Ale z równania wynika iż są to liczby 149⅓, 150⅓, 151⅓...
10 3 10