Odpowiedzi

2010-01-05T21:49:05+01:00
230V to chyba jasne... takie natężenie ma prąd "płynący z elektrowni". z tego co się orientuję jest to chyba norma europejska.

Prąd zmienny – prąd elektryczny, którego wartość natężenia zmienia się w czasie w dowolny sposób.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T22:05:23+01:00
A więc tak postaram wytłumaczyć ci to łopatologicznie. domowa instaleaja elektryczna to ta którą masz w domu napięcie przemienne to taki napięcie które się cały czs zmienia w ten sam sposób http://www.flash.cz/shared/clanky/992/sinusoida.png tu masz rysunek jak wygląda wykres zobacz że cały czs jest raz powyżej osi a raz poniżej osi i się ciągle zmienia. prąd zmienny płynie w gniazdku dlatego że większość urządzeń które podłączamy do gniazdka ma w sobie transformator który obniża napięcia (lub dzwiga) a transformatory działają tylko na napięcie przemienne. te 230V bięże się z tąd że od tej poziomej kreski do szczytu sinusoidy jest 230V jest.