Kurtka- kosztowala 165zl obnizka do 99zł
Spodnie- kostowaly 150zł obniżka o 30%
spudniczka- kosztowała 130zl obnizka o 30%

a) Cenę ktorego z towarów obnizono o najwiekszy procent?
b) Cenę ktorego z towarów obnizono o najwiekszą kwotę
c) Który z towarów był najtańszy przed obnizką?
d) Ktory z towarów jest najtańszy po obniżce?

2

Odpowiedzi

2009-09-20T18:21:29+02:00
A) Oblicz 15% wydatków w wysokosci 320zł.
a) 15/100 * 320 = 48zł
b) Jaki procent masy 60-gramowego jajka stanowi zółtko?
O ile się nie mylę ostatnio pisało, że żółtko ma masę 18 gramów?
W takim razie: 18/60 * 100% = 1800/60 % = 30%
c) Ilu uczniów liczy klasa, w której 24 chłopców stanowi 80%?
24 - 80%
x - 100%
x= (24*100%)/80%= 2400/80 = 30 osób
d) Pewna operacja technologiczna trwała 46sekund, o 15% dłuzej niz zwykle. Ile czasu zajmuje ta operacja zazwyczaj?
46sekund - 115%
x sekund - 100%
x= (46*100%)/115 = 4600/115 = 40 sekund (tyle trwa operacja zazwyczaj)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T19:04:42+02:00
Kurtka 165- 99= 66zł
spodnie 150 - 0,3 × 150= 105zł
spódniczka 130 - 0,3 × 130= 91zł

a)
99/165 × 100%= 60%
a więc kurtka
b) kurtka
c)spódniczka
d) kurtka