Równik ma 40000 kilometrów długości.Ilu ludzi musiałoby wziąć się za ręce,aby otoczyć Ziemię wzdłuż równika jeśli każdy człowiek ma ręce o długości jedna cała i trzy piąte???

PS:Jedna cała i trzy piąte to ułamek
Proszę o szybkie rozwiązanie zadania bo mam je na jutro

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:51:56+01:00
1 3/5 = 1 6/10 = 1,6 (jedna i trzy piąte = jedna i sześć dziesiątych = 1,6)
40000 : 1,6 = 25000

Odp.: 25 tysięcy ludzi.
24 3 24
2010-01-05T21:52:09+01:00
2010-01-05T21:57:01+01:00
X - ilość ludzi
40000 - długość równika
1 3/5 - długość rąk

x = 40000 / 1 3/5
x = 40000 / 1,6
x = 25000

Odp.: Za ręce powinno się wziąć 25000 ludzi.
10 4 10