Zadanie 2
Podaj po jednym przykładzie reakcji egzoenergetycznej i endoenergetycznej, znanej Ci z życia codziennego :)

A ja bym prosiła o więcej niż po jednym przykładzie, kto poda największą ilość w wtedy jego odpowiedź uznam za najlepszą !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:54:21+01:00
Egzoenergetyczne:
- spalanie gazu ziemnego w kuchence gazowej
-spalanie drewna w kominku
-spalanie węgla w kotłowni

Endoenergetyzzne:
-smażenie kiełbasek na pateli
-gotowanie ziemniaków
16 4 16
2010-01-05T22:38:36+01:00
Reakcje endoenergetyczne można również zaobserwować w kuchni.Jednym ze składników jest proszek do pieczenia,zawierający związek chemiczny ,który w wysokiej temp.,podczas pieczenia,ulega rozkładowi.Pieczenie wymaga dostarczenia energii na sposób ciepła,a więc nagrzania piekarnika ;))
-ognisko,
-spalanie paliwa w silniku spalinowym
do egzoenergetycznej zaliczamy też szklankę gorzkiej herbaty
12 3 12