Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:58:35+01:00
Pierwszym argumentem jest przemiana Ebenezera Scrooge’a. Człowiek, w którym na pierwszy rzut oka miał same wady potrafił się zmienić nie do poznania. Mimo dobroci i ciepła, jaką okazywali mu inni na początku odtrącał innych i unikał bliższych kontaktów. Po nawiedzeniu trzech duchów zrozumiał swoje błędy. To może być pouczającą wskazówką dla czytelnika, iż nie wolno skupiać się wyłącznie na dobrach materialnych oraz gromadzeniu kapitału.
Kolejnym argumentem jest podejście innych postaci, do Ebenezera. Pomimo jego nagannego zachowania dawali mu cały czas szanse poprawy i akceptowali go. Autor pokazuje, że tak właśnie powinien zachowywać się każdy z nas w stosunku do innych ludzi takich jak Scrooge. Jest to kolejne bardzo istotne pouczenie potwierdzające wartościowość lektury.
Ostatnim z argumentów jest zwrócenie uwagi autora na atmosferę, która powinna panować podczas świąt Bożego Narodzenia. Chodzi mi tu o wspólne jedzenie wieczerzy, dzielenie się opłatkiem, a co najważniejsze, że nikt nie powinien być w tym dniu sam. Sądzę, iż właśnie samotność Ebenezera w wigilię sprawiła, że zrozumiał swoje błędy oraz jakie mogą być ich skutki.
12 3 12
  • Użytkownik Zadane
2010-01-05T22:00:33+01:00
1. potepiał biedaków,skąpy, nie dostrzegał potrzeb innych, nikomu nie ufał, był niewierny

2.po wizycie duchów sie zmienil zaczoł mówić dziendobry, dawał pieniądze ubogim,dał podwyzke bobowi ,
7 3 7
2010-01-05T22:01:11+01:00
Potępiające: Był chciwy, był bezwględny, był nieczuły,
broniące: Postanowił poprawę, zmienił swoje życie, okazał pomoc
8 3 8