Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:59:23+01:00
X - długość
y - szerokość

Obw = 68
68=2x+2y
x+y=34

I teraz II część równania:
x=3y+2 ( długość jest o 2 cm większa od potrojonej szerokości)

x=3y+2
x+y=34

x=3y+2
3y+2+y=34

x=3y+2
4y=32

y=8
x=26

ps. dziękuję koledze powyżej za skopiowanie mojej odp. ;]
2010-01-05T22:03:24+01:00
Należy ułożyć układ równań..
1. 2a+2b=68
2. a=3b+2
podstawić do równania za "a"..
2(3b+2)+2b=68
6b + 4+2b =68
8b=68-4=64
b=64:8 =8 i a=3b-2=3x8 + 2= 26

więc a=26
b=8 pozdrawiam ..i to jest to :)