Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T22:17:25+01:00
X-masa związku siarczku
32u-masa siarki
0,2x=32
x=160
(160-32):2=64 u

Wzór siarczku: X₂S

Masę 64 u ma miedź.
11 3 11
2010-01-05T22:21:35+01:00
X₂S

Szukamy ile wynosi pozostałe 80% związku:

20% - 32g
80% - xg

x=80%*32g/20% = 128g

128g stanowi 2 mole związku ;] obliczamy ile wynosi 1 mol:

2mole- 128g
1mol -xg
x=128g*1mol/2mole=64g

Szukany metal to: Cu
9 4 9