1. W wiadrze jest x litrów wody, a w beczce y litrów wody. Zapisz, ile litrów wody będzie w wiadrze, a ile w beczce jeśli:
a) Z wiadra do beczki przelejemy pół litra wody,
b)Najpierw przelejemy połowę zawartości wiadra do beczki, a potem 2 litry z beczki do wiadra, '
c) Najpierw z beczki przelejemy 1 litr wody do wiadra, a następnie połowę zawartości wiadra przelejemy do beczki,



2. zapisz za pomocą wyrażeń algebraicznych i znaku równości następujące
prawa:
a) Suma liczby i liczby do niej przeciwnej jest równe 0
b) Sześcian ilorazu liczb jest równy ilorazowi sześcianu liczb.
c) Wartość ilorazu nie zmieni się, jeśli dzielną i dzielnik pomnożymy przez 5.


proszę was bardzo potrzebuję to na jutro proszę o szybką odpowiedź moja P.D

2

Odpowiedzi

2010-01-05T22:32:51+01:00
Zad.1
a) 0,5 x - woda w wiadrze
y+0,5 - woda w beczce

b) 0,5x+ 2 - woda w wiadrze
y+ 0,5 - 2 - woda w beczce

c) (x+ 1) : 2 - woda w wiadrze
y- 1 + ( x +1) :2 - woda w beczce - NIE JESTEM PEWNA ale myślę że tak będzie
Zad.2
a) -x+x=0
b) (x:y)³ = x³ : y³
c) x * 5 : y * 5 = x : y
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T22:38:33+01:00
*= to u mnie znak mnożenia
1. a) wiadro: 1x-0.5x =0.5x
beczka y+0.5x
b) wiadro: 1x-0.5x=0.5x
0.5x +2litry
beczka: 1y+0.5x -2 litry
c) wiadro: x+1litr
beczka: y+0.5x-0.5litra -----jak facetka sie czepiac tego bendzie to powiedz że połowe x wezmiemy i połowe litra
2.a) (chyba..pewny nie jestem)
-x+x=0
b) (tak samo nie pewny)
x3= (do potęgi 3)
x3=x3 (hehe raczej źle)
c)chyba tak:
a:b= 5*a:b*5=5a:5b
Jeżęli mam źle 2 zadanie to daj połowe punktów :P
1 5 1