Chemia 1 dział 3.4- budowa atomu zadanie 21/52

c) masy protonu i neutronu są w przybliżeniu równe ............... .
d) masa elektronu jest około ............................. od masy protonu. Ładunek elektronu wynosi ......................................... .
f) Atom jest elektrycznie obojętny co oznacza że .........................................................
g ) prawie cała masa atomu skupiona jest w .........................
h) liczba nukleonów czyli suma liczby protonów i neutronów nazywana jest ............................... (A)

i) liczba atomowa (Z) oznacza liczbę ......................... lub ...............................

Proszę o wpisanie odpowiedzi w wykropkowane pola !!
Jeżeli ktoś ma także te ćwiczenia bardzo bym byłą wdzięczna za zadanie 20 ze stroy52 !! a także 22 i 23 / 53

2

Odpowiedzi

2010-01-05T22:20:41+01:00
Widze ze tu już ktoś robi zadanie , to napisze ci te 20,22,23.

20.

Pier.chem p+ e- n
39K 19 19 39-19=20
19

32S 16 16 32-16=16
16

27Al 18 18 27-18=9
18

22.
a) żelazo
b)jod
c)potas
d)selen

23.
1.P
2.F
3.F
4.F
5.P
6.F
36 4 36
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T22:21:39+01:00
C) masy protonu i neutronu są w przybliżeniu równe 1 u.
d) masa elektronu jest około 1830 razy mniejsza od masy protonu. Ładunek elektronu wynosi e= -1,6 1019 C
f) Atom jest elektrycznie obojętny co oznacza że liczba protonów i neutronów jest równa
g ) prawie cała masa atomu skupiona jest w jądrze
h) liczba nukleonów czyli suma liczby protonów i neutronów nazywana jest liczbą masową (A)

i) liczba atomowa (Z) oznacza liczbę protonów lub elektronów
36 3 36