Odpowiedzi

2010-01-05T22:14:09+01:00
Przede wszystkim obecnością anonimowego, ukrytego lecz wszystkowiedzącego narratora, występującego w trzech odmianach:
- świadka i obserwatora wydarzeń, często ich uczestnika; opowiada on o zdarzeniach lub przedstawia bohaterów;
- kronikarza, przekazującego wiedzę o kraju i ludziach XVII wieku zgodnie z powszechną opinią;
- historyka, wnoszącego współczesną autorowi wiedzę o minionych czasach (rzadko jednak dochodzi on do głosu).
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T22:17:00+01:00
Cechy Potopu:
- mistrzowska archaizacja języka
- sceny oparte na faktach
- realizm sytuacji, brak fantazji
- bohaterowie „Potopu” łączą w sobie cechy uczestnika awanturniczego romansu z typowymi cechami reprezentanta sarmackiej epoki
- obecność anonimowego, ukrytego lecz wszystkowiedzącego narratora
8 3 8