Odpowiedzi

2010-01-05T22:21:47+01:00
h= 12√3
h = a√3:2
a√3:2 = 12√3 /*2
a√3 = 24√3 /:√3
a = 24

O = 3*a
O = 3*24=72
O = 72
2010-01-05T22:23:10+01:00
H= 12√3
h = a√3:2
a√3:2 = 12√3 /*2
a√3 = 24√3 /:√3
a = 24

O = 3*a
O = 3*24=72
O = 72
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T22:25:23+01:00
Zeby obliczyc obwod musimy miec a - bok trojkata

/ oznacza kreskę ułamkową :)

mamy wysokosc:
h=12pierwiastków z 3
wzor na wysokosc jest:
h=a pierwiastków z 3 / 2
a wiec :

12pierwiastków z 3 = a pierwiastków z 3 / 2
24pierwiastków z 3= a pierwiastków z 3
a = 24

OB= 3 x a = 3 x 24 = 72cm