Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T22:39:25+01:00
X+1,5x+x+1,5x=180
2x+3x=180
5x=180
x=36

x=36
1,5x=54
x+1,5x=36+54=90
4 5 4
2010-01-05T22:43:25+01:00
X-miara kąta najmniejszego
1,5x-miara średniego kąta
x+1,5x-miara największego kąta
x + 1,5x + x+1,5x = 180
5x = 180
x = 36 (stopni)
1,5x=1,5*36 = 54 (stopni)
x+1,5x = 36 + 54 = 90 stopni.
Odp. Kąty w tym trójkącie mają po:36 , 54 , 90 stopni.
3 5 3