Zad.1
szkoła zakupiła 5 telewizorów za kwotę 7320 zł. Cena jednego telewizora bez podatku VAT wynosi 1200 zł. ile procent wynosi podatek VAT?

zad.2
w pierwszym sondażu poparcie dla partii A było o 20 punktów procentowych mniejsze niż dla partii B. W kolejnym sondażu poparcie dla partii A wzrosło o 20 % a poparcie dla partii B zmalało o 16 punktów procentowych. Jakie były poparcia dla tych w pierwszym sondażu, jeśli w drugim sondażu obie partie miały jednakowe liczby zwolenników?

2

Odpowiedzi

2010-01-05T23:11:01+01:00
Zad.1 Podatek VAT wynosił 264 zł za jeden telewizor
1200zł x 22% = 264zł

264 zł x 5 = 1320 zł VAT za 5 telewizorów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T23:23:01+01:00
Szkoła zakupiła 5 telewizorów za kwotę 7320 zł. Cena jednego telewizora bez podatku VAT wynosi 1200 zł. ile procent wynosi podatek VAT?
x - wartość podatku VAT

5 *1200 + (5*1200)*x = 7320 zł
6000 + 6000x = 7320
6000x = 7320 - 6000
6000x = 1320
x = 1320 : 6000
x = 0,22
x = 22%
Podatek VAT wynosi 22%
Zad.2
w pierwszym sondażu poparcie dla partii A było o 20 punktów procentowych mniejsze niż dla partii B. W kolejnym sondażu poparcie dla partii A wzrosło o 20 % a poparcie dla partii B zmalało o 16 punktów procentowych. Jakie były poparcia dla tych w pierwszym sondażu, jeśli w drugim sondażu obie partie miały jednakowe liczby zwolenników?

A = B - 20%B
A = B -0,2B
A = 0,8B

II A + 0,2A
0,8B -0,16B


A = 0,8B
A + 0,2A = 0,8 B -0,16B

A = 0,8 B
1,2A = 0,64 B

A = 0,8 B
1,2*0,8B = 0,64 B

A = 0,8 B
0,96 B -0,64 B = 0

A = 0,8B
0,32 B = 0

A = 0,8 B
B = 0

A = 0
B = 0
GDZIEŚ TKWI BŁĄD NIE MOZE BYĆ TAKIE ROZWIAZANIE
1 5 1