Odpowiedzi

2010-01-05T23:33:27+01:00
A do kwadratu =20
a= pierwiastek z 20
a=2*pierwiastek z 5

obw =4a=4*2*pierwiastek z 5 =8*pierwiastek z 5
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T23:35:50+01:00
Jaki obwód ma kwadrat o polu równym 20cm2 (kwadrat)

DANE:
P=20 cm²
P=a²
a²=20cm²
a=√20
a=√4 * √5
a=2√5 cm

Ob = 4 * a
Ob= 4 * 2√5
Ob = 8√5 cm

POZDRAWIAM :)
4 4 4
2010-01-05T23:45:39+01:00
Pole kwadratu rowna sie pole boku do kwadratu.

P=a*a

Czyli 20 musimy dac pod pierwiastek aby dowiedziec sie ile wynosi bok

czyli

a=20 pod pierwiastek wiec a= 2 pierwiastek z 5

a obwod wynosi

O=4*a

wiec

O=4*2 pierwiastek z 5
O=8 pierwiastek z 5
2 4 2