Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T23:40:09+01:00
1)działa na zasadzie wytwarzania pola magnetycznego w wyniku przepływu przez nie prądu elektrycznego. służą np. do przenoszenie złomu żelaznego.
2)w maszynach elektrycznych, w lampie kineskopowej,w dźwigach elektromagnetycznych
17 3 17
2010-01-05T23:44:28+01:00
1. Jest to jak każdy inny magnes tylko inaczej zbudowany :D
-zwojnica z umieszczonym wewnątrz rdzeniem ze stali miękkiej i podłączona do źródła napięcia. Przyciąga metal .

2. -dźwigi elektromagnetyczne przenoszące duże stalowe przedmioty
-w medycynie(okulistyka) do wyciągania żelaznych opiłków tkwiących w oku
- urządzenia elektryczne np.mikrofon, głośnik, słuchawki, gitara
tj. urządzeń przekształcających sygnały elektryczne w fale dźwiękowe
12 2 12