Mam zadanie z chemii na jutro, i bardzo potrzebuję pomocy:

Zawartość soli w wodzie morskiej wynosi 3,5 %. Ile kg. soli pozostanie po całkowitym odparowaniu 200 kg wody morskiej?

Męczyłem się bardzo długo i w końcu nie wiem, czy to jest w ogóle rozwiązywalne. Z góry dziękuję za pomoc!

3

Odpowiedzi

2009-09-20T19:09:53+02:00
Wystarczy wykonać działanie
200 x 0,035 = 7

Odpowiedź: Po odparowaniu 200 kg wody zostanie 7 kg soli.

Teraz tłumaczę z kąd się wzięły liczby w działaniu.
200 - Bo jest 200 kg wody
0,035-Bo zamieniłem procęty na ułamek dziesiętny (chyba tak się to nazywa) 100% = 1,00 a 50% = 0.50 czyli 3,5% to jest 0,035.
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T19:11:59+02:00
3,5% --- x
100% --- 200kg

x=3,5% × 200 kg / 100%

x= 7kg

x --- kg soli
2009-09-20T20:26:19+02:00
Cp = ms/ mr * 100 %
po przekształceniu ten wzór wygląda następująco:
ms = (cp * mr ) / 100 %
ms = (3,5 % * 200 kg) / 100 % = 7 kg
1 2 1