Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T10:08:50+01:00

Pod wpływem ogrzewania Cu(OH)2 (niebieski osad) z roztworem glukozy tworzy się ceglasty osad tlenku miedzi(I).
temp.
2Cu(OH)2 + C6H12O6 ---> Cu2O + C6H12O7(kwas glukonowy)+2H2O

Reakcja gliceryny z wodorotlenkiem miedzi (I I)
powstaje szafirowe zabarwienie
2 1 2
2010-01-06T10:10:53+01:00
Cukry(węglowodany)-są głównym źródłem energii dla organizmu,u ludzi i zwierząt odkładana jest w wątrobie i w mięśniach pod postacią glikogenu.
Skrobia również jest źródłem energii dla naszego organizmu,ważny jest również błonnik(celuloza),który ułatwia przechodzenie pokarmu przez jelita.Również dzięki błonnikowi mniejsze jset wchłanianie niektórych składników odżywczych(cholesterolu i tłuszczów nasyconych),co zmniejsza ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej.

Tłuszcze-są zapasowym materiałem energetycznym,pomagają utrzymac stałą temperaturę ciała np w czasie chłodu.Ztłuszczy nasyconych w wątrobie produkowany jest cholesterol,lecz jego nadmiar jest szkodliwy dla organizmu,zalega wówczas on w ścianach tętnic żylnych.

Białka-wykorzystywane są przede wszystkim do budowy komórek,dlatego ważne jest by od jak najmłodszych lat dostarczac go tyle ile potrzebuje organizm.Należy także pamiętac by w naszej diecie nie zabrakło białek roślinnych i zwierzęcych i o zachowaniu odpowiednich proporcji.
6 3 6