Podaj nazwę ruchów charakterystycznych dla każdego z organizmów,których opisy umieszczono w tabeli.
Rodzaj ruchu : ...... ,| ....... |, ........ |
Charakterystyka: Orzęski to pierwotniaki których ciało jest zaopatrzone w liczne rzęski.Zasadniczo służą one do poruszania się orzęsków , a u niektórych również do napędzania pokarmu.|||Otwornice są morskimi pierwotniakami ,których ciało okrywa wapienny pancerzyk.Przez obecne w niem otworki wysuwają długie i cienkie nibynóżki.|||Pierścienie przemieszczają się dzięki odpowiedniej pracy mięśni okrężnych i wydłużonych , budujących ścianę ciała.||

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T19:16:31+02:00
Rodzaj ruchu :
orzęski - poruszają się dzieki rzęskom (ruch undulipodialny)
otwornice - ruch pełzakowaty lub pseudopodialny (nibynózki = pseudopodia)
pierścienice - ruch mięsni, pełzanie
67 4 67
2009-09-20T21:22:17+02:00

orzęski - rzęski -ruch undulipodialny
otwornice -nibynóżki- pseudopodialny
pierścienice-mięśnie--ruch aktywny
43 4 43