Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T12:20:53+01:00
Masa roztworu to 250 g
stężenie procentowe to 8 %
czyli masa kwasu to 250 g * 8% = 20 g

Mr= 250 g
Cp= 8%
Ms= 250g * 8%
Ms=20g
183 3 183
2010-01-06T12:21:54+01:00
Mk = strz * mr / 100
mk-masa kwasu
strz-stężenie szukanego roztworu
mr-masa roztworu
mk = x

Po podstawieniu wartości:
8 * 250g /100 = 20g

Odp: W 250g tego roztworu znajduje się 20g kwasu siarkowego(VI)
234 4 234