Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T12:18:05+01:00

mk = strz * mr / 100
mk-masa kwasu
strz-stężenie szukanego roztworu
mr-masa roztworu
mr = x

Po przekształceniu:

mk * 100 / strz = mr

Po podstawieniu wartości:
9,8g *100 / 2% = 490g

Po odjęciu pierwotnej masy roztworu:
490g - 10g = 480g

Odp: Aby uzyskać roztwór 2% należy dodać 480g wody
6 3 6
2010-01-06T13:02:06+01:00
Oblicz,do ilu gramów wody należy dodać 10g stężonego 98-procentowego roztworu kwasu siarkowego[VI],aby otrzymać roztwór 2-procentowy.

Ms=98%*10g=0,98*10=9,8g
x-masa dolanej wody

Cp=Ms/Mr *100%
2%=9,8/(10+x) *100%
980=20+2x
2x=960
x=480g
7 4 7