W trójkącie ABC najdłuższy bok ma 12 cm, a wysokość poprowadzona do tego boku jest równa 8 cm. W trójkącie A' B' C' podobnym do trójkąta ABC najdłuższy bok ma 18 cm. Oblicz wysokość padającą na ten bok ...
Twierdzenie Talesa (podobieństwo figur) ...
Z góry dziękuję ..;P

3

Odpowiedzi

2010-01-06T13:22:25+01:00
18:12=h:8
: zastąp kreską ułamkową
12h=18×8
12h=144
h=144:12
h=12cm
pozdrawiam
1 4 1
2010-01-06T13:24:35+01:00
8/12 = x/18

x = (8*18)/12 = 144/12 = 12
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T13:24:49+01:00
18/12=h/8
12h=18*8
12h=144
h=12
wysokość=12
1 5 1