Państwo Wodzińscy zużyli w marcu 6m sześciennych wody zimnej i 7m sześciennych wody ciepłej. Zapłacili za to 54 zł. W kwietniu za zużycie 7m sześciennych wody zimnej i 6m sześciennych wody ciepłej zapłacili 50zł. Ceny wody w marcu i kwietniu były takie same. Ile kosztuje 1m szescienny wody zimnej, a ile ciepłej?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T13:36:18+01:00
Oznaczamy

c - cena wody cieplej
z - cena wody zmnej

w marcu

6z+7c=54

w kwietniu

7z+6c=50

skladamy to w uklad rownan

6z+7c=54
7z+6c=50

rozwiazujemy

-42z-49c=-378
42z+36c=300

-13c=-78

c=6

6z+6*7=54

6z=12

z=2

Odp. m3 wody zimnej kosztuje 2zl, a cieplej 6zl

sprawdzamy

marzec 6*2+7*6=12+42=54
kwiecien 7*2+6*6=14+36=50





77 4 77
2010-01-06T13:37:14+01:00
X-cena 1m³ wody zimnej
y-cena 1m³ wody ciepłej
6x+7y=54 /×7
7x+6y=50 /× -6
42x+49y=378
-42x-36y=-300
13y=78
y=6= cena 1m³ wody ciepłej
6x+7×6=54
6x=54-42
6x=12
x=2 zł=cena 1m³ wody zimnej
61 4 61