Cześnik:
jego stroje, fryzury, sposób mowy i poruszania, gestykulacja
temperament - reakcje na wydarzenia
sposób rozwiązywania konfliktów i okazywania uczuć
moja ocena postaci

Rejent
jego stroje, fryzury, sposób mowy i poruszania, gestykulacja
temperament - reakcje na wydarzenia
sposób rozwiązywania konfliktów i okazywania uczuć
moja ocena postaci

za całe teskty przekopiowane z neta zgłaszam jako spam i błędną opdpowiedz :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-06T13:40:38+01:00
Oboje są bohaterami Twojej lektury: '' Zemsta ''

- mieszkali oni ze sobą pod jednym dachem
- darzyli się nienawiścią względem siebie
- ży;i w ciągłym sporze ze sobą
- jeden drugiego chciał wyrzucić za próg( obojgu im na tym zależało)
- należą do szlacheckich rodów
- mają oboje różne charaktery
- Cześnik Raptusiewicz był odważny i nie stronił od walk
- Zawsze nosił przy sobie szable,oraz okulary na nosie.
10 2 10
2010-01-06T13:41:15+01:00
Cześnik
w średniowiecznej Polsce (XIII wiek) urzędnik królewski dbający o "piwnicę" monarchy, a podczas biesiady podający mu puchary z winem. Od XIV w. urząd ten stał się honorowym (cześnik koronny, cześnik wielki litewski oraz cześnik ziemski) a więc nie pociągającym za sobą żadnych obowiązków. W Rzeczypospolitej Szlacheckiej był niższym urzędem ziemskim (w hierarchii urzędów (1768) w Koronie przed łowczym i za podstolim, na Litwie przed horodniczym i za podczaszym).Jego nazwisko wskazuje na to, że jest osoba gwałtowna porywczą oraz wybuchową. Jest cześnikiem ziemski oraz prawnym opiekunem Klary. Schorowany kawaler. Nienawidzi swego sąsiada Rejenta Milczka.Cześnik to osoba gościnna.


Rejent

Jego nazwisko wskazuje na to, że jest osoba małomówną i skrytą. W dawnej polsce był pracownikiem sadownictwa. Jest ojcem Wacława oraz właścicielem połowy zamku. Nienawidzi swego sasiada Cześnika Raptusiewicza.
10 1 10