Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T14:09:04+01:00
X - waga Ani = ?
y - waga Bogdana = ?
x + y = 70
x + 4 = y - 3
x + y = 70
x - y = - 7
dodajemy stronami
2x = 70 - 7
2x = 63
x = 31,5 kg
y = 70 - x= 70 - 31,5 = 38,5 kg

Ania waży 31,5 kg a Bogdan 38,5 kg
110 2 110
2010-01-06T14:22:03+01:00
To tak misiu to ja roxi tego zadania nie było do domu!!!!!
ale ci je rozwiąże:
razem wazą 70kg
Ania przytyła 4kg - 70kg+4kg
Bogdan zchudł 3kg - 74kg-3kg
wyszło 71kg:2=35,5kg
Ania: 35.5kg-4kg=31.5kg
Bogdan 35.5kg+3kg=38.5kg
Odp.: ania waży 31.5kg,a Bogdan 38,5kg.

52 2 52
2010-01-06T14:28:21+01:00
Ania - x Bogdan- y metoda przeciwnych współczynników
(dwie klamry zapisujemy jako jedną dużą ;))

{ x + y = 70 /*(-1)
{ x + 4 = y-3

{-x - y = - 70
{ x + 4 = y-3

{ -y + 4 = -70 +y -3
{ x + 4 = y-3

{ -y - y = -73 -4
{ x + 4 = y-3

{ -2y = -77 /: (-2)
{ x + 4 = y-3

{ y = 38,5
{ x = 38,5 - 3 - 4

{y = 38,5
{x = 31,5

Więc Bogdan waży 38,5kg, a Ania 31,5 kg

Spr: 38,5 + 31,5 = 70

38,5 - 3 = 35,5
31,5 + 4 = 35,5

Nie wiem, czy o ten sposób chodziło, ale obecnie je przerabiam i wydaje mi się najprostszy do obliczenia tego zadania ;)
120 4 120