Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T14:21:58+01:00
Musimy wiedzieć, że dwa kąty przy postawie są takiej samej wielkości. Oznaczmy jeden z nich jako x.
Wiemy też, że kąt między ramionami jest o 15° większy od kąta przy podstawie. Oznaczmy go jako x+15°.
Suma rozwartości kątów w trójkącie to 180°. Więc:
3x+15° = 180° | - 15°
3x= 165° |:3
x= 55°
Kąty przy postawie mają po 55°.
55°+15°=70°
Kąt między ramionami ma 70°
2010-01-06T14:23:51+01:00
X - miara kąta przy podstawie
x- miara 3 kąta (kąty przy podstawie są takie same)
x+15 - miara kąta między ramionami


x+x+x+15= 180
3x = 165 | 3
x= 55

kąty przy podstawie - 55
kąt między ramionami - 55+ 15 = 70