Mirek podzielił między kilku kolegów przyniesione czekoladki .Jurek dostał jedną szustą wszystkich czekoladek ,a wacek dwarazy więcej łącznie obaj dostali 12 czekoladek .jedną czwartą pozostałych czekoladek dostał henio ,a całą reszte piotr .
a)jaką częś wszystkich czekoladek dostali łącznie jurek i wacek
b)jaką część wszystkich czekoladek dostął henio ajaką piotr
c)ile czekoladek dostł każdy z kolegów mirka

3

Odpowiedzi

2009-09-20T19:35:29+02:00
Jurek dostał 1x/6
Wacek 1x/6•2=2x/6
obaj łacznie 12 czekoladek
x/6+2x/6=12
x/2=12
x=24 wiec wszystkich czekoladek jest 24
pozostalo 24-12=12 czekodadek
Henio 12•1/4=3 czekoladki
Piotr reszte czyli
12-3=9czekoladek.

a) wacek i jurek otrzymali polowe wszystkich czekoladek
b)piotr 9/24=3/8=37.5%
Henio 3/24=1/8=12.5%
c)Jurek 4 Wacek 8 Piotr 9 Henio 3
4 3 4
2009-09-20T19:38:46+02:00
A) 4/6 calosci.

c) Jurek- 4 czekoladki, Wacek- 8 czekoladek. :)
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T19:59:29+02:00
Mirek podzielił między kilku kolegów przyniesione czekoladki .Jurek dostał jedną szustą wszystkich czekoladek ,a wacek dwarazy więcej łącznie obaj dostali 12 czekoladek .jedną czwartą pozostałych czekoladek dostał henio ,a całą reszte piotr .

Jurek 1/6
Wacek 2/6
a)jaką częś wszystkich czekoladek dostali łącznie jurek i wacek 1/6+2/6=3/6=1/2

b)jaką część wszystkich czekoladek dostął henio ajaką piotr

zostało 1/2czyli 12czekoladek, więc było 24 czekoladki
henio 1/4*1/2=1/8
1/8*24=3czekoladki
piotr 3/8
c)ile czekoladek dostł każdy z kolegów mirka
jurek 4czek
wacek-8czek
henio 3
piotr 9
5 4 5