Odpowiedzi

2010-01-06T14:25:23+01:00
Torf – skała osadowa powstała w wyniku zachodzących w szczególnych warunkach przemian obumarłych szczątków roślinnych, najmłodszy węgiel kopalny

Dawniej torf używany był głównie jako paliwo, obecnie to zastosowanie ma jedynie znaczenie lokalne i w ograniczonym zakresie. Ponadto torf stosuje się jako cenną domieszkę nawożącą w uprawie roślin, jako surowiec do produkcji medykamentów.

myślę że pomogłam;) dasz najlepszą;))
21 4 21
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T14:33:26+01:00
TORF - osadowa skała organogeniczna , produkt częściowego rozkładu szczątków roślin bagiennych ( torfowiskowych) ; zawiera około 60% węgla ; w zależności od rodzaju dominujących szczątków roślinnych , rozróżnia się torf turzycowy , trzcinowy , mszysty , drzewny , torfowcowy ; używany w rolnictwie i ogrodnictwie ( torfowe nawozy ) , jako paliwo , surowiec chemiczny , środek leczniczy ( borowina) .
12 3 12