A)Prostokątne trójkąta prostokątnego mają długość 24 i 18. Oblicz długość przeciwprostokątnej.

b)W trójkącie prostokątnym przeciwprostokątna ma długość 34 cm, a jedna z przyprostokątnych ma długość 16 cm. Oblicz długość drugiej przyprostokątnej.

c)Przeciwprostokątna trójkąta prostokątnego ma długość 10 cm, a jedna z przyprostokątnych 2√10 cm. Oblicz pole tego trójkąta.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T14:37:56+01:00
C=przeciwprostokątna
c²=a²+b²
c²=24²+18²
c²=576+324
c²=900
c=30
b]a=druga przyprostokatna
a²=c²-b²
a²=34²-16²
a²=1156-256
a²=900
a=30
c]a=druga przyprostokatna
a²=c²-b²
a²=10²-(2√10)²
a²=100-40
a²=60
a=√60
a=2√15
pole=½ab=½×2√15×2√10=2√150
pole=10√6cm²
pozdrawiam
  • Użytkownik Zadane
2010-01-06T14:40:36+01:00
1.
P=a*h przez 2
P=24*18/2
p=432/2
p=216
odp długość przeciwprostokątnej wynosi 21
(nie wiem czy dobrze)