Odpowiedzi

2010-01-06T14:50:54+01:00
Głównym celem Batorego, którego nigdy się nie wyparł było wyzwolenie Węgier z pod zależności tureckiej. Temu dążeniu pod podporządkowywał politykę wewnętrzną i zagraniczną Rzeczypospolitej. Pragnął również pokonać cara Moskwy i połączonymi siłami obu krajów uderzyć na imperium osmańskie.



7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T14:52:26+01:00
Stefan Batory chciał zreformować kraj. Jak mówił nie był królem malowanycm, więc chciał też uniezaleznić się od szlachty. Jego marzeniem był zdobycie Moskwy i ekspansja na Turcię.
5 3 5