Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T14:41:48+01:00
Oznaczmy

a - liczba dziesiatek szukanej iczby
b - liczba jednosci szukanej liczny

10a+b - szukana liczba
10b+a - liczba powstala przez przestawienie cyfr

zapisujemy dane z zadania

10a+b+10b+a = 121
10a+b-(10b+a)=27

upraszczamy rownania

11a+11b=121
9a-9b=27

a+b=11
a-b=3

i rozwiazujemy otrzymany uklad rownan
(metoda przeciwnych wspolczynnikow)

a+b=11
a-b=3

2a=14

a=7

b=a-3 (z drugiego rownania)

czyli b=4

nasza szukana liczba to 74

sprawdezamy

74+47=121, zgadza sie
74-47=27, zgadza sie

ODP. Szukana liczba jest 74
2010-01-06T14:42:06+01:00
Układ równań:

ab + ba = 121
ab - ba = 27
--------------------
2ab = 148 /2
ab = 74


74 + ba = 121
ba = 121-74
ba = 47