Mam kolejne zadanie z chemii, prosiłbym o rozwiązanie z proporcji:

Ile gramów kwasu siarkowego znajduje się w 0,5 dm. sześciennego roztworu o stężeniu 59,7 %. Gęstość roztworu wynosi 1,5g na cm. sześcienny.

nie wiem jak się pisze sześcienny na kompie :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T19:43:19+02:00
Ile gramów kwasu siarkowego znajduje się w 0,5 dm. sześciennego roztworu o stężeniu 59,7 %. Gęstość roztworu wynosi 1,5g na cm. sześcienny.

g=m/V
m=d*V
m=1,5 g/cm³ *0,5 dm³
m=1,5*500
m=750 g

59,7 %*750 g=447,75 g
2009-09-20T22:30:04+02:00
G=m/V
m=d•V

m=1,5 g/cm³ •0,5 dm³
m=1,5*500
m=750 g

59,7 %•750 g=447,75 g
1 5 1