Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T14:44:52+01:00
100% − 20% = 80%

x − cena kurtki przed obniżką

80% x = 320

80/100x = 320

8/10x = 320 /*10/8

x = 320* 10/8

x = 400 zł

odp. Cena kurtki przed obniżką wynosi 400 zł.
2010-01-06T14:45:18+01:00
20% z 320zł=64zł
360zł+64zł=425zł
Odp:Przed obniżką kurtka kosztowała 425zł
2010-01-06T14:45:38+01:00
Najłatwiejszy sposób na proporcje :):)

100% - x
80% - 320zł


x = 100% x 320zł : 80% = 32000zł : 80 = 400zł

licze na naj :):):)