Człowiek o masie 70 kg trzyma wręku walizkę o masie 20 kg.
Jaką siłą działa ten człowiek na powierchnie ziemi ?

Mam narazie tyle rozwązane:
70 kg + 20 kg = 90 kg

I teraz trzeba te 90 kg prawdopodomnie zamienić na Niutony, tak ?
I jeszcze jedno ile kilogram ma Niutonów ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T14:45:14+01:00
70kg + 20kg = 90kg
Fg - ciężar ciała [N]
m - masa [kg]
g - [N/kg]

g = 9,81 N/kg ~ 10N/kg

90kg = 900N
2010-01-06T14:45:43+01:00
A to nie tzreba przypadkiem z tego wzoru na Fg
Fg=m*g
g ziemskie to 10m/s2
no ja bym to tak zrobiła;/
ale głowy nie daje