Odpowiedzi

2010-01-06T14:50:00+01:00
Każde ciało o temperaturze większej od zera bezwzględnego emituje promieniowanie cieplne . Już w temperaturze kilku kelwinów ciała emitują promieniowanie elektromagnetyczne w zakresie dalekiej podczerwieni, ciała o temperaturze pokojowej emitują najwięcej promieniowania o długości fali rzędu 10 μm. Przedmioty cieplejsze emitują więcej promieniowania i o mniejszej długości, co pozwala na ich łatwe wykrycie.
3 3 3
2010-01-06T14:50:12+01:00
Fale podczerwone, mające najniższą częstotliwość spośród wszystkich fal widzialnych, pobudzają do drgań nie tylko elektrony, ale i całe atomy oraz cząsteczki szkła.
Wykorzystuje się je w badaniach strukturalnych, w lecznictwie, a także do obserwacji w ciemności i w biologii.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T14:53:39+01:00
Fale podczerwone to fale elektromagnetyczne, dlugosc fali znajduje sie ponizej promieniowania widzialnego (ktorego najkrotszym widmem jest czerwien - stad nazwa). Fale te emituje kazde cialo, ktore nie jest cialem doskonale czarnym (fak ten wykorzystuje noktowizja i teleskopy radiowe)

fale te maja roznorakie zastosowania
- tzw noktowizory, czyli obserwacja w nocy
- mierzenie odleglosci (dalmierze laserowe)
- komunikacja pilota z telewizorem
- komunikacja teleofnu komorkowego z komputerem (zlacza IRda)
- ogrzewanie - na przyklad w niektorych rodzajach sauny

i wiele, wiele innych

a... zapomnialem - dlugosc tych fal to 780nm - 1mm, i ich wiazka tez wykorzystywana jest w wiekszosci napedow CD-R i odtwarzaczy plyt CD
1 4 1