UKŁAD RÓWNAŃ
Mały Kuba czest koupuje pieczywo. Wczoraj kupił 2 chleby i 4 bułki. Twierdzi że wydał 3zł. Dzisiaj za 3 chleby i 6 bułek zapłacił podobno 5zł. Mama Kuby podejrzewa że albo sprzedawca się pomylił albo Kuba zgubil częćś pieniędzy. Czy wątpliwości mamy Kuby są uzasadnione.
oraz
{x + y=420
{8x + 5y = 2640

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T15:09:32+01:00
C-cena chleba
b-cena bulki

zapisujemy wydatki Kuby

2c+4b=3
3c+6b=5

otrzymalismy uklad rownan

rozwiazujemy go

-6c-12b=-9
6c+12b=10

po zsumowaniu dostajemy

0=1

czyli ukladu nie da sie rozwiazac, Kuba musial jednak zgubic pieniazki...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

{x + y=420
{8x + 5y = 2640

rozwiazujemy

x=420-y

8(420-y)+5y=2640
3360-8y+5y=2640
720=3y

y=240

x=420-y=180
2010-01-06T15:14:28+01:00
X-chleb
y-bułki

{2x+4y=3/ * (-3)
{3x+6y=5/ * 2

+{-6x-12y=-9
+{6x+12y=10

0=1 układ sprzeczny

Odp.Olgierd oszukuje mame.



{x+y=420/ * (-5)
{8x+5y=2640

+{-5x-5y=-2100
+{8x+5y=2640

3x=540 / :3
x=180