Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T15:02:32+01:00
Możemy narysować trójkąt prostokątny (kierunki wscodni i południowy są do siebie prostopadłe)
przyprostokątne tego trójkąta to:
a = 10 mil
b = 7,5 mili
c - przeciwprostokątna i nasza szukana odległość statku od portu

Z tw. Pitagorasa:
c² = a² + b²
c² = 10² + (7,5)² = 100 + 56,25 = 156,25
c = √156,25 = 12,5 mili
  • Użytkownik Zadane
2010-01-06T15:23:57+01:00
Będzie to tak:
c² = a² + b²
c² = 10² + (7,5)² = 100 + 56,25 = 156,25
c = √156,25 = 12,5 mili

Tak jest bo narysowałam trójkąt wyszedł prostokątny bokierunk wscodni jest prosdopodały dokierunku południowego
wtedy przyprostokątne tego trójkąta to:
a mozesz inne oznaczenie np d = 10 mil
b lub e= 7,5 mili
c lub f to jest przeciwprostokątna i wtesy wycodzi nam szukana odległość statku od portu.

licze na naj:D
mam andzije,ze pomgogłAM;] jest dobrze bo na lekcji miałam;]
2 5 2
2010-01-06T20:45:10+01:00
Statek wyplynal z portu w kierunku wschodnim. po przeplynięciu 10 mil skręcił i przepłynął 7.5 mili w kierunku poludniowym. jak daleko znalazl sie od portu?

Do tego zadania trzeba użyć wzoru a Kwadrat + b Kwadrat = c Kwadrat

10 x 10 = 100
7,5 x 7,5 = 56,25
100 + 56,25 = 156,25

Pierwiastek z 156,25 = 12,5