Odpowiedzi

2010-01-06T15:26:28+01:00
160 dm : 4 = 40 dm
10 dm : 2 = 5 dm
40 dm - 5 dm = 35 dm
40 dm + 5 dm = 45 dm

Odp. Prostokąt ma 35 dm szerokości i 45 dm długości.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T15:35:29+01:00
To tak:
skoro obwód(ob) = 160dm, to robisz cos takiego, ze odejmujesz 20 dm od ob( bo są dwie szerokości):
160dm-20dm=140dm
następnie dzielisz to przez 4(bo są cztery boki)
140dm:4=35dm
wiec szerokosc=35dm
abu policzyc dlugosc musisz do 35dmdodac 10 dm:
35dm+10dm=45dm - to jest dlugosc

spr.2*45dm + 2*35dm=90dm+70dm=160dm


:)
5 5 5