Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T20:10:38+02:00
P=½a•b
P=½a(a+6)
112=a²+6a
a²+6a-112=0
(a+14)(a-8)=0
a=-14 v a=8
przkatne 8 i 14
przekatne dziela sie w polowie i pod katem prostym
dzieki temu powstalo 4 identyczne trojkaty o przyprostokatnych
4 i 7
c²=4²+7²
c=√65
2009-09-20T20:25:04+02:00
P = a*b/2
P = a*(a+6)/2
112 = a² + 6a
a² + 6a - 112 = 0
(a+14)(a-8) = 0
a = -14 v a=8
przekątne = 8 i 14
przekątne dzielą się w połowie i pod katem prostym
dzięki temu powstało 4 identyczne trójkąty o przyprostokatnych
4 i 7

c² = 4²+7²
c = √65
c = 8,06