Odpowiedzi

2010-01-06T15:20:14+01:00
Ustrój w którym władca był pierwszym pomocnikiem państwa. Miał pomagać państwu , wspierać (przykład -- Fryderyk II) Katarzyna II tez była caryca oświeconą. Czyny tych władców to odzwierciedlenie absolutyzmu oświeconego
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T15:20:48+01:00
Charakterystyczne dla tego ustroju jest to , iż władzę w państwie dzierży jednostka nie ograniczona w jej sprawowaniu przez żaden organ reprezentujący zbiorowość ( rady lub zgromadzenia ) .Władca jest źródłem prawa i stoi ponad nim . Istniały dwie formy absolutyzmu : wczesny i oświecony . Wczesny absolutyzm polegał na przejmowaniu władzy w danym państwie poprzez ograniczanie przywilejów stanowych , zaś absolutyzm oświeceniowy charakteryzuje się częstymi i licznymi reformami mającymi na celu unowocześnienie państwa . Absolutyzm dawał gwarancję rozwoju gospodarczego , ujednolicenia prawa . Władca w takim państwie dbał o to by została utrzymana równowaga pomiędzy klasami , by nie dochodziło do jakichkolwiek sporów , konfliktów
10 3 10