A) Biuro podróży oferuje wypoczynek na Wyspach Kanaryjskich w cenie 678 zł i 150 euro od osoby oraz w Grecji za 514 zł i 185 euro od osoby. Za którą z tych propozycji trzeba więcej łącznie zapłacić?


b) Inne biuro podróży proponuje tydzień wypoczynku w Hiszpanii za 388 zł i 190 euro od osoby oraz we Włoszech za 515 zł i 160 euro od osoby. Która z tych dwóch ofert jest tańsza?

Proszę o szybką odpowiedz...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T15:24:50+01:00
Zakładamy ze euro wynosi ok 4zl

678 zł i 150 euro - 678 + 150 x 4 = 1278
514 zł i 185 euro - 514 + 185 x 4 = 1254

wiec drozej jest na Wyspach Kanaryjskich.
----------------------------------------------------------
388 zł i 190 euro - 388 + 190 x 4 =1148
515 zł i 160 euro - 515 + 160 x 4 = 1155

wiec taniej w Hiszpanii.
5 4 5
2010-01-06T15:28:45+01:00
Przyjmijmy ze euro kosztuje 4zł
więc:
wyspy: 678zł+150E czyli ( 600zł)= 1278zł
grecja : 514 + 185E czyli (740zł) = 1254zł

dlatego Wyspy kanaryjskie są droższe

b) Hiszpania 388zł + 190E czyli ( 760zł)= 1148zł
c) Włochy 515zł + 160E czyli ( 640zł)= 1155zł

Tańszy jest wyjazd do Hiszpani:)
2 3 2