Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-20T20:28:12+02:00
Rozcieńczono 20g 5% roztworu kwasu solnego dodając do 100g wody oblicz stężenie % otrzymanego tego kwasu

20g×5%=20g×0,05=1g

20g+100g=120g

1g/120g×100%=1/6×5%=0,8(3)≈0,8%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T20:34:32+02:00
Rozcieńczono 20g 5% roztworu kwasu solnego dodając do 100g wody oblicz stężenie % otrzymanego tego kwasu
m sub =0,05*20 =1g
m roztworu po dolaniu 120 g
C p= m sub./m roz * 100%
Cp=1/120 *100
Cp=100/120=10/12=0,83%
2009-09-20T21:15:36+02:00
20•5%+100•0%=(100+20)•x%
100=120x
12x=10
x=5/6