Odpowiedzi

2010-01-06T15:32:37+01:00
1:250 000
zamieniamy skalę liczbową na mianowaną

1cm-2,5 km
19cm-x km
z proporcji:

x=(19cm*2,5 km):1 cm <cm się skrócą>
x=47,5 km

odp: w rzeczywistości trasa ma długość 47,5 km
2010-01-06T15:34:17+01:00
1:250 000 - skala mapy

kazdy 1cm na mapie to 250 000cm w rzeczywistosci

droga ma 19cm

19cm x 250 000 = 4 750 000cm

1km = 1000m = 1000 x 100 cm = 100 000cm

odp. droga w rzeczywistosci ma 47,5km
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-06T15:37:03+01:00
Skala : 1:250 .000
Odległość - 19 cm
Zamieniasz skalę na metry , potem na kilometry . Przy zamienianiu na metry skreślasz dwa zera , przy kilometrach - 3 .
No więc :
1 cm - 250.000 cm (w terenie) .
1 cm - 2500 m (w terenie)
Możesz zamienić na km, ale nie musisz , więc to zrobię .
1 cm - 2,5 km .
To tak :
19 cm mnożysz przez odległość km , w terenie i wychodzi Ci ile jest łącznie tego .
No więc :
19 cm * 2,5 km = 47,5 km
Odp.Odległość w terenie wynosi 47,5 km .