Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T15:39:50+01:00
Jeżeli przez wymiary kubka mamy na myśli wysokość i średnicę dna to zrobiłabym to Pitagorasem:

x + 3 -> długość lyżeczki

z tw. pit: a^2 + b^2 = c^2

6^2 + 8^2 = x^2
36 + 64 = x^2
100 = x^2, x>0
x = 10 [cm]

x + 3 = 13 [cm]

Długość łyżeczki powinna wynosić 13 cm.

ale tak jak wspomniałam, nie jestem pewna co mamy na myśli przez wymiary kubka.

pozdrawiam :)
2010-01-06T15:41:48+01:00
Patrzymy na kubek w przekroju.
Srednica podstawy kubka to 6cm
Wysokosc kubka to 8cm

jak wlozymy lyzeczke - stworzy nam ona przekatna prostokata

dlugosc przekatnej liczymy z twierdzenia Pitagorasa

p^2+w^2=l^2

p - podstawa kubka
w - wysokosc
l - dlugosc lyzki w kubku (od podstawy do krawedzi)

i liczymy

6*6+8*8=l^2
36+64=l^2
100=l^2
l=√100
l=10

i do tego dodajemy 3cm, bo tyle ma wystawac lyzka

Odp. Potrzebujemy lyzeczki o dlugosci 13cm