Zad.1 Oblicz łączną długość krawędzi prostopadłościanu o wymiarach 6cm*5cm*1dm

zad.2 Drewniany klocek w kształcie sześcianu pomalowano na czerwono, a następne pocięto na 64 jednakowe sześcianiki. Ile sześcianików ma 3 ściany pomalowane na czerwono, ile ma dwie pomalowane ściany, ile jedną ściankę?
Ile jest sześcianików, które nie mają pomalowanych ścian?
( proszę z obliczeniami)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-06T15:44:07+01:00
Zad.1
Łączna długość - ?
Wymiary - 6 cm , 5 cm i 1 dm
1 dm = 10 cm
Każdej krawędzi - 4
Czyli :
6 cm * 4 + 5 cm * 4 + 10 cm * 4 = 24 cm + 20 cm + 40 cm = 84 cm
Odp.Łączna długość krawędzi to 84 cm .
Zad.2
Niestety ale nie mam pojęcia,dziwne jakieś to zadanie może jest obrazek do tego ?
2010-01-06T15:50:32+01:00
Zad.1
1dm=10cm
dł.krawędzi=5cm+5cm+5cm+5cm+10cm+10cm+10cm+10cm+6cm+6cm+6cm+6cm=84cm
Odp: Długośc krawędzi sześcianu wynosi 84cm.