Proszę pomóżcie!!

Janek i Piotr ważą razem 96 kilogramów. Piotr i Michał ważą razem 93 kilogramy, a Michał i Janek - 97 kilogramów. Kto jest najlżejszy, a kto najcięższy? Ile waży łącznie cala trójka?

Za dobre rozwiązanie i najlepiej wytłumaczone zadanie daje 200 pkt.!!

2

Odpowiedzi

2010-01-06T15:54:39+01:00
J-JANEK
P-PIOTR
M- MICHAŁ
Z TREŚCI ZADANIA MAMY
J+P=96 Z CZEGO J=96-P
P+M=93 Z CZEGO M=93-P
M+J=97
ZATEM PODSTAWIAJĄC J=96-P I M=93-P DO RÓWNANIA M+J=97
OTRZYMUJEMY
93-P+96-P=97
-2P=97-96-93
-2P=97-189
-2P=-92
P=46 WAGA PIOTRA NAJLŻEJSZY
J=96-P=96-46=50 WAGA JANKA NAJCIĘŻSZY
M=93-46=47 WAGA MICHAŁA
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T15:59:52+01:00
J + P = 96 kg
P +M = 93 kg
M + J = 97 kg

J= 96 -P
P + M = 93
M + (96 -P ) = 97

J = 96- P
P = 93 - M
M -P = 97 - 96

J = 96 -P
P = 93 - M
M- (93 -M ) = 1

J = 96 -P
P = 93 - M
M -93 + M = 1

J = 96 -P
P = 93 - M
2M = 1 + 93

J = 96 -P
P = 93 - M
M = 94 : 2

J = 96 -P
P = 93 -M
M = 47

J = 96 -P
P = 93 - 47 = 46
M = 47

J = 96 - 46 = 50
P = 46
M = 47

Najlżejszy jest Piotr waży 46 kg, a najcięższy jest Janek 50 kg

Cała trójka wazy razem:
J + P + M
50 + 46 + 47 = 143 kg


1 1 1