1. Pewien klient wpłacił 100 euro na lokatę kapitalizowaną rocznie do banku, w którym oprocentowanie wynosiło 5% rocznie. Ile wynosiła kwota wypłacone mu przez bank po trzech latach?

2. Założyliśmy w banku lokatę 5000zł o kapitalizacji miesięcznej
przy oprocentowaniu 12% w skali roku. Ile złotych mogliśmy podjąć po dwóch miesiącach, po czterech miesiącach, po roku, po czterech latach?

3. Bank oferuje lokaty o oprocentowaniu w skali:5% przy lokacie miesięcznej, 5,1% przy lokacie kwartalnej, 5,2 przy lokacie półrocznej. Jakie jest optymalne rozwiązanie dla klienta, który chce ulokować pieniądze w tym banku na dokładnie pół roku?Ile wyniosą odsetki za pół roku?

Wzór= kn(m)= k*(1+p/100h)n*m
Jak ktoś umie to niech zrobi!!Ważne!!
Chociaż jedno a najlepiej dwa!!
Tylko proszę szybko!
Jak wiecie gdzie są rozwiązania to dajcie nawet stronę!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T17:26:53+01:00
1.
K₃=K₀*(1+p/100)³
K₃=100*(1+5/100)³
K₃=100*(1,05)³
K₃≈115,76

Odp:kwota wyniosłaby 115 euro i 76 eurocentów

2.
po roku:
K₁=K₀*(1+P/100)
K₁=5000*(1+12/100)
K₁=5000*(1,12)
K₁=5600zł

po 4 latach:

K₄=K₀*(1+P/100)⁴
K₄=5000*(1+12/100)⁴
K₄=5000*(1,12)⁴
K₄≈7867,60 zł

po 2 miesiącach:

K=K₀*(1+2/12*P/100)
K=5000*(1+1/6*12/100)
K=5000*(1+2/100)
K=5000*1,02
K=5100 zł

po 4 miesiącach:

K=K₀*(1+4/12*P/100)
K=5000*(1+1/3*12/100)
K=5000*(1+4/100)
K=5000*1,04
K=5200 zł
2010-01-06T18:26:48+01:00
Mam nadzieję, że się doczytasz :P

Edit:// przepraszam, właśnie zauważyłem ze zadanie 2 mam źle, ale 1 i 3 są ok.