Odpowiedzi

2010-01-06T16:00:15+01:00
A) 122%x--->15,24
100%x--->x

x=12,49


b) 0,2%x--->5
100%x--->x

x=2500

Mam nadzieję, że pomogłam i liczę na naj;)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T16:02:42+01:00
A)122% liczby x jest równe 15,24
122%x = 15,24 / :122
1%x=0,12 / *100
100%x=12
x=12

b)0,2% liczby x jest równe 5 / *5
0,2%x=5
1%x=25 / *100
100%x=2500
x=2500


Te przykłady robiłam metodą tak zwanych proporcji.

Mam nadzieję, że pomogłam