Odpowiedzi

2009-09-20T21:06:10+02:00
Mg²⁺
protonów - 12
elektronów - 12-2=10
neutronów - 12

Cl⁻
p - 17
e - 17+1=18
n - 18
2009-09-20T21:10:52+02:00
Mg²⁺
p = 12
e = 12 - 2 = 10
n = 24 - 12 = 12

Cl⁻
p = 17
e = 17 + 1 = 18
n = 35 - 17 = 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T21:13:44+02:00
Atomy pierwiastków zwykle w przyrodzie są elektrycznie obojętne, więc te np. 2+ informuje nas o tym czy atom oddał elektrony, czy je przyjął... w przypadku Mg 2+ magnez oddał elektrony [ładunki ujemne], czyli korzystając z układu okresowego pierwiastków możemy stwierdzić ile ma on poszczególnych cząstek w atomie:

P-12
e-10
n-24-12=12

Cl- tu tak samo tyle że atom ma o 1 elektron więcej

P-17
e-18
n-35-17=18